Wycieczka klas III gimnazjum

Trójmiasto - Hel

W dniach 05-08 06 2018 23 uczniów klas III gimnazjalnych wraz z opiekunami: p. Marzeną Kuzdak, p. Iwoną Błońską oraz z p. Hubertem Szymczykiem wyruszyła na 4 dniową wycieczkę nad polskie morze.

Początek przygody to stacja PKP Opoczno Południe i 7 godzinna podróż pociągiem Intercity do stacji Gdynia Główna. Po dotarciu na miejsce i rozpakowaniu bagaży udaliśmy się jeszcze nad morze.

Drugi dzień był bardzo intensywny. Zwiedzanie Trójmiasta rozpoczęliśmy od Gdańska. Na początek Stocznia Gdańska i Sala BHP gdzie kilkanaście lat temu miały tam miejsce bardzo ważne dla naszego kraju wydarzenia - podpisanie "Porozumień Sierpniowych w 1980 roku". Następnie udaliśmy się do Głównego Miasta gdzie mogliśmy podziwiać:

Bramę Wyżynną,

Katownię, Złotą Bramę,

Ratusz Głównego Miasta,

Długi Targ z fontanną Neptuna,

Bazylikę Mariacką oraz

długie Pobrzeże z Żurawiem.

Udaliśmy się również pod budynek Poczty Polskiej gdzie bohaterscy Polacy 1 września 1939 roku długo stawiali opór niemieckim wojskom.

Z Gdańska kolejką SKM dojechaliśmy do Sopotu, gdzie zwiedziliśmy:

ul. Bohaterów Monte Cassino czyli Monciak

Plac Zdrojowy oraz

główną atrakcję - najdłuższe drewniane molo w Europie

Na koniec - Gdynia

Skwer Kościuszki,

ORP Błyskawica oraz

Dar Pomorza.

Trzeci dzień był już nastawiony na relaks więc o godz. 10.00 wyruszyliśmy w godzinną podróż promem na Hel. Następnie zwiedziliśmy miasteczko, fokarium i udaliśmy się na piękną plażę na Cypel. Pogoda dopisała, było słonecznie i bardzo gorąco. Niektórzy spędzali ten czas w wodzie schładzając się z lekka natomiast inni odpoczywali lub bawili się na plaży. Do Gdyni wróciliśmy pociągiem przejeżdżając cały Półwysep Helski.

W piątek po pobudce o 6 rano i zrobieniu kanapek na drogę, udaliśmy się na dworzec. Po kolejnych 7 godzinach wróciliśmy do Opoczna , gdzie czekał na nas autobus szkolny.

Zobacz galerię zdjęć .....